قوانین عمومی
رویهها و قوانین عمومی سایت Radek براساس قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تنظیم شدهاند.
فروشگاه اینترنتی Radek با توجه به نیازها و سلایق متفاوت اقشار جامعه در تلاش است که بر اساس آنچه که احترام به مشتری و مشتری مداری نامیده می شود بهترین خدمات را ارائه کند تا روز به روز بیشتر بتواند شعار لذت خرید آنلاین و آسان را برای کاربرانش تداعی کند. تا به جای صرف زمان، انرژی و هزینه بسیار برای تهیه نیازهای اولیه زندگی، با هزینه ای کمتر بتوانند این نیازها را برطرف کنند در نتیجه بتوانند زمان بیشتری صرف کار، تفریح و لذت بردن از کانون خانواده کنند.
تامین کالا در Radek
Radek همه کالاهای خود را از برندهای خوشنام و با کیفیت تهیه میکند. همکاران ما در Radek، اعتبار و کیفیت کالای تامین کنندگان را با دقت بسیار ارزیابی می کنند تا بتوانیم رضایت مشتریان خود را برآورده سازیم. همه کالاهای موجود در Radek از تامین کنندگان معتبر تهیه می شوند. در صورتی که وارداتی باشند باید دارای برگ سبز گمرکی باشند و از مبادی قانونی وارد کشور شده باشند.
زمان ثبت نهایی سفارش
همراهان گرامی Radek در مورد سفارشات در نظر داشته باشید پس از ثبت کالای مورد نظر در لیست سفارش ها ، پس از بررسی و استعلام از بخش تامین کنندگان توسط بخش پشتیبانی Radek موجود بودن آن کالا در زمان حال به اطلاع کاربر گرامی داده می شود و ثبت نهایی سفارش در این موقع انجام می پذیرد. لطفاً در مورد کالاهایی که وارداتی هستند به علت شرایط موجود در بازار و متغییر بودن موجودی کالاها قبل از ثبت سفارش توسط از طریق چت آنلاین، پیام یا تماس با پشتیانی از موجودی آن اطمینان حاصل فرمایید .
شرایط ارسال کالا
سایت فروشگاه اینترنتی رادک Radek.ir در تلاش است با در نظر گرفتن تمام شرایط فروش و ارسال محصول به شهر های مختلف کشور و با به کار گیری روش های متنوع ارسال محصول، تجربه ای لذت بخش از خرید سریع و راحت را برای تمامی کاربران محترم در هر جایی از خاک ایران زمین رقم بزند. از این رو اگر سفارش طی روز های عادی ثبت گردد، بر اساس یکی از روش های زیر در اسرع وقت ارسال خواهد شد. اگر ارسال سفارش مشمول هزینه باشد، هزینه ارسال در فاکتور درج میشود و یا با کاربر محترم هماهنگی صورت می پذیرد و دریافت هرگونه مبلغ اضافی هنگام تحویل کالا قابل قبول ما نبوده و تخلف محسوب میشود. و همچنین پرداخت آنلاین (اینترنتی) برای سفارشهایی که با این سرویس ارسال میشوند الزامی است. این سفارشها با زمان تقریبی بین ۱ تا ۴ روز کاری و با قابلیت رهگیری سفارش و بدون امکان انتخاب بازهی زمان ولی در نهایت سرعت تحویل داده خواهد شد. هزینه ارسال در رادک برای سفارش های ثبت شده در تهران و شهرستان با توجه به کلاس وزنی کالا و نرخ ثابت عمومی محاسبه گردیده شده است. اگر به هر عنوانی از دریافت سفارشتان منصرف گشتید هزینه کالا به محض دریافت در پنل انبار فروشگاه فورا مسترد خواهد شد و هزینه ارسال و عودت بر عهده مشتری گرامی خواهد بود . برای سفارش هایی که باید در بابری تحویل گرفته شوند دقت کنید که باربری تنها مسول تحویل سفارش در باربری مقصد است و باز کردن جعبه و نصب کالاهایی که باید توسط نصاب شرکت مربوطه راه اندازی شوند (مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی و یخچال و نظیر آن) تنها باید توسط نصاب مجاز انجام شود. برای این منظور لازم است خریدار با شرکت مربوط یا نمایندگی مجاز آن تماس بگیرد. در غیر این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش از بین خواهد رفت.
روش های ارسال
1. تحویل اکسپرس یا پست سریع
پست اکسپرس امکان ارسال سفارش ها با بالاترین سرعت ممکن به مقاصد مشخص را فراهم آورده است. در حال حاضر امکان تحویل سفارش در تمام روز های هفته در شهر تهران وجود دارد. در صورت ثبت سفارش در روز های کاری شنبه تا چهارشنبه تا ساعت ۱۲، امکان تحویل سفارش در همان روز و یا نهایتا در روز بعد امکان پذیر خواهد بود. در غیر این صورت سفارش هایی که بعد از ساعت ۱۲ و یا روز های پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی ثبت شوند، در اولین روز کاری بعد از سفارش پردازش خواهند شد. هزینه ارسال با توجه به نوع محصول خریداری شده و با توجه به مسافت محاسبه می شود. بدیهی است که تطابق تعداد اقلام سفارش با فاکتور، در حضور مامور تحویل محصول بایستی توسط مشتری کنترل شود. جهت اطمینان از سلامت ظاهری و فیزیکی محصول، پیشنهاد می کنیم در حضور مامور، محصولات دریافتی بررسی شوند و یا اینکه به محض مشاهده ی هرگونه آسیب فیزیکی محصول، مراتب را با استفاده از روش های تماس در سایت فروشگاه Radek یا چت آنلاین به همکاران Radek اطلاع دهید تا بررسی و مشکل برطرف شود. در خصوص محصولاتی که نیاز به نصب دارند مانند برخی لوازم خانگی برقی، لازم است جهت باز کردن جعبه و نصب محصول با شرکت مربوطه و یا نمایندگی مجاز تماس گرفته شود چرا که عملیات مذکور حتما باید توسط نصاب مجاز انجام شود تا امکان استفاده از گارانتی برای شما وجود داشته باشد.
2. پست پیشتاز
امکان پست پیشتاز برای سایر شهرهایی که تحت پوشش تحویل اکسپرس نیستند و یا برای آن دسته از مشتریانی که خواهان ارسال سفارش از این طریق باشند، در نظر گرفته شده است. زمان تحویل سفارش در این حالت با در نظر گرفتن محدوده جغرافیایی و مقصد سفارش، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری خواهد بود. اگر ارسال سفارش مشمول هزینه باشد، هزینه ارسال در فاکتور درج و محاسبه می شود و به اطلاع کاربر گرامی رسانده خواهد و دریافت هرگونه مبلغ اضافی هنگام تحویل سفارش تخلف محسوب می شود. در صورت مشاهده چنین مواردی لطفا مراتب را از طریق روش های تماس Radek.ir در میان بگذارید .
3. ارسال لوازم سنگین یا حجیم
فروشگاه اینترنتی Radek در خصوص نحوه پرداخت هزینه باربری مربوط به کالاهای حجیم مانند یخچال معمولی و سایدبایساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، آونتوستر و فر توکار، تلویزیون و سایر دستگاهها با ابعاد بزرگ، شرایط زیر را در نظر گرفته است:
با توجه به اینکه بارگیری از محل تأمین کننده کالا صورت می گیرد، پرداخت هزینه باربری هنگام تحویل کالا برای لوازم خانگی سنگین و کالاهای حجیم یا بزرگ، به صورت پسکرایه خواهد بود که این مبلغ در محل تحویل توسط خریدار پرداخت می گردد. لازم به ذکر است که هزینه خرید مربوط به چنین سفارشهایی، بایستی پیش از ارسال، به صورت آنلاین از طریق پرداخت آنلاین تسویه شده باشد. در خصوص محصولاتی که نیاز به نصب دارند مانند برخی لوازم خانگی برقی، لازم است جهت باز کردن جعبه و نصب محصول با شرکت مربوطه و یا نمایندگی مجاز تماس گرفته شود چرا که عملیات مذکور حتماً باید توسط نصاب مجاز انجام شود تا امکان استفاده از گارانتی برای شما وجود داشته باشد.
حدود هزینه دریافتی از مشتری بابت باربری کالای سنگین به صورت پس کرایه به شرح جدول ذیل می باشد: تعرفه باربری مشخصا توسط اتحادیه باربری های ایران تعیین میشود .
اجاق گاز، کولر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و … | یخچال و فریزر | سایدبایساید |
90.000 – 70.000تومان | 180,000 – 90,000 تومان | 190.000 – 140.000تومان |
– مبالغ بارنامه شامل مالیات بر ارزش افزوده طبق نرخ مصوب سازمان امور مالیاتی بوده که در بارنامه درج خواهد شد. توزیع محمولههای خارج از محدوده شهری صرفاً پس از استعلام از واحد پیگیری و تعیین مبلغ خارج از محدوده؛ با هماهنگی صورت خواهد پذیرفت. ضمناً در نظر داشته باشید که جهت سفارشاتی که توسط باربری ارسال می شوند ، مشتری محترم باید کالای مربوطه را از باربری محل سکونتشان تحویل بگیرند و باربری مسئولیتی جهت ارسال کالا تا درب منزل ندارد. اگر خارج از محدوده شهری باشید کالای درخواستی شما با هماهنگی از طرف پشتیبانان سایت Radek با کاربر گرامی سایت ، به نزدیک ترین باربری منطقه کاربر ارسال خواهد شد.
شرایط و ضوابط بازگشت کالا
تحویل کالاهای سفارش داده شده دقیقا طبق دستور خواسته شده به مشتریان عزیز و جلب رضایت ایشان همواره از اهداف فروشگاه اینترنتی Radek بوده است. در همین راستا این مجموعه کوشیده است با همکاری تأمینکنندگان معتبر کشور و فراهم نمودن بهترین روش های بسته بندی کالا و انتخاب سیستم های حمل و نقل ایمن و قابل اطمینان، کالاهای خریداری شده را با تضمین سلامت و اصالت فیزیکی به دست مصرف کنندگان گرامی برساند. با این حال ممکن است مشتریان عزیز در فرآیند خرید و تحویل کالا با مسائلی رو به رو شوند که خدمات پس از فروش و امور مشتریان فروشگاه اینترنتی Radek می کوشد تا مطابق شرایط ذیل اقدامات لازم را جهت رفع مشکلات احتمالی به عمل آورد.
بازگشت محصول به یکی از دلایل انصراف مشتری از خرید یا نقص و اشکال کالا در صورت دارا بودن شرایط زیر قابل انجام است :
در خصوص کالاهای برقی که نیاز به فرصت تست دارند، ۷ روز مهلت زمانی جهت بازگشت کالا در نظر گرفته است که رعایت شرایط مندرج در بندهای آتی به منظور مرجوع نمودن کالا ضرورت دارد این بخش بخاطر دوستانی است که خارج از تهران هستند و طبیعتا سفارش آنها دیرتر به دستشان می رسد. اگر در محدوده تهران هستید در صورت مغیرت در کالا در همان ساعات اولیه نهایتا طی 24 ساعت با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید . در صورتیکه در سایر شهرها کالا را تحویل گرفته اید حتما پس از تایید بخش پشتیبانی برای برگشت کالا ، حتما در همان روز کالا برگشت داده شود و فاصله زمانی قابل قبول نخواهد بود .
لوازم خانگی غیر برقی، لوازم شخصی برقی و غیر برقی، کالای خواب ، عطر و ادکلن، کالاها و لوازم الکترونیک ، قطعات داخلی کامپیوتر، کارتریج و مانند آن؛ محصولات گروه فرهنگ و هنر مانند ، لوازم التحریر و …؛ محصولات گروه مد و لباس مانند لباس زیر، گن و زیرپوش، لباس راحتی ، جوراب … و همچنین کالاهایی که به عنوان هدیه برای شما ارسال گردیده است، دارای گارانتی سلامت و اصالت فیزیکی کالا بوده و مشمول ۷ روز زمان بازگشت کالا نمی گردند.
در خصوص کالاها و لوازمی که می بایست توسط نصاب در محل مورد نظر شما نصب گردند (مانند: یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، مایکروویو و مانند آن)، لازم است هرگونه ثبت ایراد و درخواست مرجوعی با پیوست تائیدیه کتبی نصاب، ممهور به مهر خدمات پس از فروش شرکت پشتیبانی کننده، برای واحد امور مشتریان Radek برسانید تا به سرعت رسیدگی شود.
توجه: لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این خدمات تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، نشانی یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا یا پاره و مخدوش شدن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. اگر کالای ارسال شده، باز و استفاده شده باشد یا توسط خریدار دچار آسیب ، شکستگی یا خرابی به علت عدم استفاده صحیح شود تحت هیچ شرایطی امکان مرجوع شدن نخواهد داشت ولی از لحظه دریافت کالا میتوانید از گارانتی کالا استفاده فرمایید.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا- حتی در بسته بندی- امکان استفاده از این خدمات را از بین خواهد برد.
در خصوص کالاهای گروه پوشاک رعایت نکات ذیل الزامی می باشد:
جهت استفاده از گارانتی سلامت و اصالت فیزیکی و یا تعویض سایز کالا، می بایست حداکثر ظرف مدت ۸ ساعت پس از تحویل کالا، درخواست خود را از طریق یکی از روش های ارتباط با کارشناسان امور مشتریان که در قبلاً به آن ها اشاره شده است، با ذکر شماره پیگیری به واحد امور مشتریان اطلاع دهید. لازم به ذکر است که کالا باید در وضعیت نو بوده و آثار استفاده مانند لک، رنگ پریدگی یا بوی عطر و بدن، جدا شدن مارک، جدا شدن دکمه و سایر ملحقات آن، بر روی کالا وجود نداشته باشد.
جهت بازگرداندن کالا، می بایست کالا در کارتن اصلی خود (بدون نوشتن توضیحات بر روی کارتن اصلی کالا) به همراه تمامی متعلقات و هدایا، در جعبه ای جداگانه بدون اینکه در عملیات حمل و نقل آسیبی به کالا و بسته بندی اصلی آن وارد گردد، از طریق پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس ذکر شده بر روی بسته به همراه رسید پستی کالا مرجوع گردد. بهتر است جهت پیگیری، عکس و یا کپی رسید مذکور را نزد خود نگه دارید.
در خصوص گروه کالاهایی که شامل ۷ روز ضمانت بازگشت کالا می باشند (یعنی کالایی که دچار شکستگی ، ایراد فیزیکی ، فنی یا ساختاری باشد )می بایست مشتریان گرامی ظرف مدت 24 ساعت پس از دریافت کالا از روش های ذیل با کارشناسان امور مشتریان Radek تماس حاصل نمایند:
- فاکتور کالای خریداری شده طبق درخواست مشتریان محترم در بخش یادداشت ها امکان ثبت و پیگیری دارد و نهایتاً تا چند روز بعد از ثبت سفارش ایمیل خواهد شد.
- کاربران گرامی Radek شما می توانید در تمامی روزهای هفته به صورت ۲۴ ساعته با واحد امور مشتریان به شماره ۸۸۸۰۰۷۷۵ – ۰۲۱ ، ۸۶۰۳۶۸۳۳ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
در خصوص ایراد یا اشکال فنی در کالای خریداری شده
ایراد یا اشکال فنی می بایست حداکثر ظرف مدت زمان 24 ساعت پس از دریافت کالا توسط مشتری، به واحد پشتیبانی Radek اعلام گردد.
ایراد و اشکال های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن) که به علت استفاده ناصحیح مشتری بر روی کالا ایجاد می گردد، مشمول سرویس خدمات استرداد کالا نخواهد شد.
استفاده ناصحیح پس از تحویل کالا عبارت است از هرگونه بکارگیری مغایر با توصیه های شرکت سازنده (قید شده در دفترچه راهنما) از جمله: حمل، جا به جایی و نگهداری ناصحیح کالا، نصب و راه اندازی و اعمال تنظیمات توسط افراد غیر متخصص، کاربرد غیر معمول و … .
مغایرت در مشخصات یا ظاهر فیزیکی کالا با اطلاعات مندرج در سایت Radek
ملاک مغایرت کالا، عدم تطابق مشخصات فنی درج شده آن کالا در سایت Radek می باشد. عدم تطابق کالای خریداری شده با عکس آن در وبسایت، مغایرت محسوب نمی گردد.
در صورتی که تشخیص مغایرت بدون بازکردن بسته بندی کالا امکان پذیر باشد، بازپسگیری کالا صرفاً با استرداد آن به صورت باز نشده (آکبند) میسّر خواهد بود. بنابراین توصیه می شود قبل از باز نمودن پلمپ و بسته بندی کالا، مشخصات مندرج بر روی آن با کالای سفارش داده شده تطبیق داده شود.
چنانچه مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی اصلی کالا قابل تشخیص باشد، مشتری می بایست جعبه و کارتن اصلی را نگهداری و کالا را جهت استرداد در آن قرار دهد. مغایرت کالا با اطلاعات مندرج در سایت Radek باید نهایتاً ظرف مدت ۲۴ ساعت از زمان تحویل کالا با استفاده از روش های پیش بینی شده، به اطلاع پشتیبانان Radek برسانید و در صورت تایید بخش پشتیبانی طی 24 ساعت اولیه کالا توسط پست برگشت داده شود.
در صورت انتخاب نادرست کالای سفارش داده شده تنها در صورتیکه کالا استفاده نشده باشد و در طی 24 ساعت اولیه دریافت کالا مجاز خواهید بود اقدام به برگشت واسترداد کالا نمایید . فروشگاه مسئول میباشد در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی خرید تا جای ممکن خریداران را راهنمایی و کمک نماید ولی در نهایت انتخاب کالا بر عهده مشتریان گرامی ست و فروشگاه دخالتی در آن نخواهد داشت .
با سپاس
مدیر خدمات مشتریان